Seminaari monimedia-alan toimijoille 6.11. Torniossa

14.10.2013 17:20

Lapin yliopisto ja Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu järjestävät monimediaseminaarin keskiviikkona 6.11.2013 kello 12 Torniossa Aineen taidemuseossa, Torikatu 2. Seminaari on osa Arktinen monimedian testausympäristö -selvityshanketta.

Seminaarissa kerrotaan muun muassa lappilaisille yrityksille toteutetun monimediakyselyn tuloksista. Arktinen monimedian testausympäristö -esiselvityshankkeessa tuotetaan selvitys lappilaisen monimedia-alan tutkimus- ja kehittämistarpeista. Seminaarissa korkeakoulujen henkilökunta kertoo yrityksille suunnatusta koulutuksesta, palveluista ja hankeyhteistyöstä. Tilaisuudessa kuullaan myös useita yritysten puheenvuoroja monimediasta. Seminaarin puheenjohtajina ovat professori Eija Timonen ja hankekoordinaattori Tuomas Honka.

Ohjelma:

12.00 Seminaarin avaus - professori Eija Timonen, Lapin yliopisto (LaY)
12.10 Lappilainen monimediamalli - hankekoordinaattori Tuomas Honka, LaY
12.30 Lappilaisten korkeakoulujen tarjoamat monimediapalvelut yrityksille
- Laboratoriopalvelut ja koulutus, hankekoordinaattori Tuomas Honka, LaY
- Service Innovation Corner (SINCO), suunnittelija Hanna-Riina Vuontisjärvi, LaY
- Hankeyhteistyö, kehittämispäällikkö Petra Falin, LaY
- KTAMK:n palvelut, lehtori Jari Penttinen, Ktamk
13.20 Opettajan, tutkijan ja taiteilijan näkökulma monimediaan - lehtori Tomi Knuutila, LaY
13.40 Yritysten mediaosaaminen - yrittäjä Mikko Manninen, Koivu Interactive
14.00 Monimedian sisällöt ja kanavat - creative director Miikka Niemi, Flatlight Films
14.20 Kahvitauko
14.50 Printtimedian puheenvuoro - päätoimittaja Heikki Lääkkölä, Pohjolan Sanomat
15.10 Sosiaalisen median voima, case Reidars - yliopisto-opettajat Jari Mikkola ja Mikko Leinonen, LaY
15.30 Keskustelua ja verkostoitumista
16.00 Seminaari päättyy

Seminaari on maksuton ja kaikille avoin. Tervetuloa!

Arktinen monimedian testausympäristö -hanke on osa Pohjoisen kulttuuri-instituutin toimintaa, ja hanketta rahoittavat Euroopan unionin aluekehitysrahasto sekä Lapin liitto.

Lisätietoa ja ilmoittautumiset:

Tuomas Honka