Pohjoismainen rakkaus roihuaa Arktista Vimmaa -elokuvafestivaaleilla marraskuussa

21.10.2014 8:34

Arktista Vimmaa -elokuvafestivaali valtaa Arktikumin Rovaniemellä 4.–8. marraskuuta 2014. Ilmaisfestivaalin ohjelmistoon on koottu tänä vuonna rakkausaiheisia elokuvia pohjoisen elokuva- ja mediatuotannon parhaimmistosta.

Pate_laulaa_pystykuva_www.jpg

Kuva: Ella ja kaverit 2 – Paterock on yksi Arktista Vimmaa -festivaalin elokuvista

Tiistaista perjantaihin päiväsaikaan järjestetään perheille avoimia tarha- ja koululaisnäytöksiä lasten ja nuorten tuoreista suosikeista ja klassikkoelokuvista. Iltaisin elokuvasalin valtaavat aikuisempaan makuun sopivat elokuvat.

Lauantaina 8. marraskuuta nähdään kaksi suosittua koko perheen elokuvaa. Ella ja kaverit 2 – Paterock -elokuvassa (Suomi 2013) Ella ystävineen päättää ryhtyä rocktähdeksi luistaakseen kertotaulun opettelussa. Antboy – Muurahaispoika (Tanska 2013) puolestaan sukeltaa 12-vuotiaan Pellen maailmaan, jossa hän saa Muurahaispojan supervoimat ja pääsee pelastamaan ihastuksensa Amandan Kirppumiehen kynsistä.

Lippuja voi varata ennakkoon Arktikumin infosta osoitteesta Pohjoisranta 4 ja puhelimitse 016 322 3260 tai sähköpostitse info@arktikum.fi.

Arktista Vimmaa -elokuvafestivaalin järjestävät Lapin yliopiston Arktinen keskus ja Pohjola-Norden Lapin piiri. Pohjoismaisia elokuvia on näytetty Rovaniemellä jo vuodesta 1998 lähtien.

Lisätietoja:

Raija Kivilahti